2.2.15

Pysähdy hetkeksi tähän / Soittolista III


Tammikuun parhaat - kuuntele ainakin nämä!

Woodkid - Iron Tän biisin metsästykseen meni varmaan viikko. En oo ikinä nähny niin suurta vaivaa jonkun kappaleen etsimisessä. Mä ehin äänittää pätkän tätä radiosta kun satuin sen kuulemaan ja kukaan ei tunnistanut. Thank god Roosalla oli joku sovellus puhelimessaan mihin pystyi soittamaan musiikkia ja joka sitten tunnistaa ja nimeää kappaleen. (Tää maailma on edenny teknologiassa jo niin pitkälle, että mä oon aika päiviä sitten jo tippunut kärryiltä. Köh.)

M. Pokora - Le monde Ah ihana M. Pokora. Mä valehtelematta olen istunut koko illan kuulokkeet korvissa tämän biisin soidessa repeatillä tunti toisen jälkeen. Tää kappale saa mut välillä melkein kyyneliin, how lame is that. En tiedä mihin hermoon tämä on mulla osunut. Skipatkaa videolla minuutin kohdalle jos haluatte jättää alun puheosuuden pois.

Charlie Winston - Like a hobo Mun toinen tämän kuun rakkaus. Tuotti ihan järkyttävän suuria vaikeuksia linkittää tähän vain yksi Winstonin kappale. Olisin toisaalta voinut tehdä tämän top10 listan pelkistä Charlie Winstonin biiseistä, mä ainakin olisin tykännyt, heh. Niin ja en ainakaan ole soittanut tätä niin paljoa, että kolmevuotiaskin alottaa aamut hyräilemällä "like a hobo...".

Black M - On s'fait du mal  Meillä on Jennan kanssa aina automusana Black M:ää. Koskakohan uusi levy ilmestyy, alkaa pikkusen tökkiä ne samaiset biisit. Mutta tämä on Black M:n uudempaa kamaa, j'aime vraiment bien! Vähän katkeransuloisia fiiliksiä sen biisit kyllä herättää,  me kun missattiin se keikka. Merde.

Saule - Dusty Men  Mua aina hämmentää nämä puoliksi englanniksi ja puoliksi ranskaksi olevat biisit. Varsinkin, kun välillä en edes tajua kielen vaihtuvan, kun tota ranskaakin alkaa jo kiitettävästi ymmärtää. Tosin ennen kun tiesin tän biisin nimeä mä aina lauloin mukana, että "we are the monster man", että en tiedä ymmärränkö mä enää englantia(kaan?).  PS. sainpahan salaa tungettua lisää Charlien ääntä tähän soittolistaan.

Renan Luce - La Lettre Jälleen biisi, jota kuunnellessa alkaa omat sormet syyhytä ukulelen tai kitaran kosketusta. Mulla alkaa oikea käsi automaattisesti hakea rytmiä, joten pitää varmaan olla kuuntelematta tätä julkisesti. Luulisivat vielä,että mä olen saanut jonkun kohtauksen kun käsi vaan vispaa holtittomasti.

Hozier - Take me to church Tarviiko mun edes selittää mitään? Tämä on vaan niin huikea. Biisi, joka saa mut pysähtymään ja kuuntelemaan olin sitten ruokakaupassa, parkkeeraamassa, kokkaamassa, kävelyllä... Jos jostain soi Take me to church, mun on pakko kuunnella loppuun. Mulle tulee tästä lisäksi aina rakkaat suomikamut mieleen. Oltiin uutenavuotena aamuyöllä palailemassa kotiin, mä nuokuin takapenkillä kaverin olkapäähän nojaten ja tää biisi alkoi soida radiosta. Meijän kuski vaa hihkuu et hei jee hyvä biisi ja kääntää nupit kaakkoon.

Vianney - Pas là Kertsi joka jää soimaan päähän, varotan. Mä huomaan, että mun musamakuni alkaa kääntyä melkeinpä täysin ranskalaiseksi, ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, jaiks. Mitä hyvää suomimusaa siellä Suomenmaalla nyt soi? Mä olen vaan jotain Wiskarin Sirpaa kuunnellut, mutta tytöt (E&I) nauroivat sille niin pahasti, etten ole enää uskaltanut niiden kuullen sitä kuunnella.

She Keeps Bees - Is what it is Tää on aavistuksen hämmentävä valinta. Mä seikkailin joskus illan pimeinä tunteina YouTuben ihmeellisessä maailmassa ja etin vaan uuseja biisejä kuunneltavaksi. Kun mä aluksi löysin tän, niin linkkasin kaverille, että "kato miten hämärää musaa". Jotenkin mä kuitenkin huomasin eksyväni tän biisin luo seuraavinakin päivinä ja oikeasti tykkääväni siitä.

Skip the Use - Etre heureux Nää sanat, oh mon dieu! Tääkin kappale on soinut aika kovalla kulutuksella koko tammikuun. Ja tämäkin oli kovan etsinnän takana. Kuulin biisin ekan kerrran tapani mukaan radiosta ja kotiin päästyäni muistin vain, että siinä sanottiin "dans mon canapé". Mä en vieläkään tiedä miten ihmeessä onnistuin lopulta löytämään tän biisin. Onko biisinetsijä/nettisurffailija ammatti? Mulla olisi selvästi luontaisia lahjoja.

// Kaikki biisit linkattu YouTubeen. Edelliset soittolistat löydät täältä.

2 kommenttia:

  1. kiitos taas näistä kappaleista, tuli tarpeeseen saada lisää ranskamusaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä! Multa ei tosiaan muuta soittolistoilta tunnu löytyvänkää ku ranskalaista :D

      Poista