11.12.14

Music is my escape // soittolista II

Jälleen musiikin pariin. Mä olen sormet syyhyten odottanut pääseväni tämän kimppuun. Niin paljon mahtavia kappaleita tullut kuunneltua viimeaikoina, että kova työ karsia vain 10. Mä myös pitkään mietin jos tekisinkin joulukuun soittolistan vain joululauluista, mutta se idea sitten ajautui lopulta karille. Mä luulen, että kaikki saavat joululauluja ihan tarpeeksi kuulla muutenkin. Mä ehkä joskus vielä ennen joulua puolivahingossa upotan pari biisiä mun teksteihin. Ihan vaan kiusakseni.



Tässä nyt sulosointuja teille joulukuun pimeisiin iltoihin. Edellisen soittolistan löydät täältä.

Luis Delort - Outre-Manche Mä etsin tätä biisiä niiin kauan. Kuulin joskus radiosta ja en muistanut tyyliin mitään sanoja. Varmaan kaksi tuntia seikkailin internetin ihmeellisessä maailmassa, ennen kun lopulta ihmeen kaupalla jäljitin tän. Täysin sen arvosta.

Bastian Baker - Leaving tomorrow Mä olen ehkä aavistuksen rakastunut Bastian Bakerin uudempaan tuotantoon. Voisin vain kuunnella tätä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...

Clutch - The Regulator Mulla oli TWD (The Walking Dead) ylikatsomiskausi meneillään ja tunnetusti pongailen biisejä sarjoista. Mä en oikein tiedä miksi tämä biisi kolahti muhun tosi pahasti. Mä jopa opin tykkäämään tosta kilometrin mittaisesta introsta, hämmentävää.

Calegero - Un jour au mauvais endroit Mulla tulee tästä jotenkin kauhean syksyinen ja melankolinen fiilis. Kaikki ne illat kun mä tuijotin kattoikkunastani pimenevää iltaa ja kuuntelin sateenropinaa. 

Pegasus - Last night on earth Mä hehkutan näitä kaikkia kappaleita ihan yli-innoissani. Mutta tämäkin on manifique. Saattaa olla, että mä olen pitänyt muutaman oman tanssikonsertin tämän biisin soidessa kuurouttavan kovaa kuulokkeista. Tanssiparinani on loistanut moppi tai vaihtelevasti imuri.

Josef Salvat - Diamonds Suoraan sanottuna en kauheasti tykännyt Rihannan alkuperäisversiosta aikoinaan. Mutta tämä. Ah. Tää kappale soi täällä aika tiuhaan tahtiin radiossa, mutta mä en saa Josefin ihanasta äänestä tarpeekseni.

The White Stripes - Seven nation army Taas yksi radiosta kuultu ja tuntien salapoliisityön jälkeen löydetty kappale. Mua hämää kauheasti, kun tiedän, että olen kuullu tän ennenkin jossain. Missä? 

Ben L'oncle Soul - À coup de rêves Kuuntelin joskus kauan sitten, vielä kun kävin kiltisti koulua ja asustelin tyytyväisenä Suomenmaalla Ben L'oncle Soulia. Johonkin muiden bändien ja uusien fanitusten alle se sitten katosi. Mä puolivahingossa löysin tämän biisin ja hyvä niin. Mulla tulee tosin aina vihreät herneet mieleen tätä kuunnellessa, heh. Ei saisi kuunnella musaa ruokaa laittaessa.

Iggy Pop - The Passanger Koska '70-luku ei koskaan kuole.

Imagine Dragons - I bet my life Me huutolaulettiin tätä biisiä tyttöjen kanssa yhtenä päivänä. Tosin niiden suussa sanoitus saattoi hieman muuttua ( "aiii bemaalaa" no close enough). Mulla tulee aina Imagine Dragonsista yksi mun kaveri mieleen. Oltiin Englannissa ja aina aamuisin se sanoi "mun on pakko kuunnella tämä biisi" ja pisti Imagine Dragonsia soimaan. 

// Kaikki biisit linkattu YouTubeen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti