4.3.16

Writer's block

Mä en oikein ole tiennyt mistä kirjoittaa viime aikoina ja siksi blogini on pysynyt melko hiljaisena. Musta alkaa aina tuntua, että olen jo puhunut tästä asiasta, toistan vain itseäni. Niinpä suljen luonnoksen ja annan asian olla. Välillä olen motivoitunut, kirjottanut kymmeniä ideoita ylös ja illalla sormet syyhyten istunut koneen ääreen. Vain jälleen sulkemaan tämän valkoisena vastaan ammottavan luonnoslehden ajatellen "ei tämä ole kiinnostavaa" tai "ei tämä ole minun blogini teema". Mutta sepä se, mikä on mun blogin teema? Sekamelska?

Vai onko tämä se kuuluisa writer's block?

Mä olen käynyt ihanissa ravintoloissa ja mietinyt kirjoittavani sanasen niistä Brysseliin matkustaville vinkeiksi. Olen katsellut kuvia reissuista ja ajatellut kirjoittavani matkakertomuksen. Olen soittanut ukulelea ja pohtinut kiinnostaisikohan jotain pari vinkkiä ukulelen soittamisen alkuunpääsemisessä. Olen pohtinut ulkomailla eloa ja aupairina oloa ja suunnitellut monta postausta pohjautuen omiin kokemuksiin, muiden kertomisiin ja ajatuksiin; vinkkejä elosta ulkomailla. Olen selaillut päiväkirjaani ja miettinyt pitäisikö vain kertoa arjestani. Niin ja se TBR, kiinnostaisiko ketään kuulla jatkoa.

Ja sen sijaan, että olisin vain kirjoittanut jostain olen pyöritellyt peukaloitani ja stressanut mistä aloittaa. Mä jopa loin tuon pienen kyselyn "mitä jatkossa?", joka kummittelee blogini oikeassa reunassa, profiilini alla. Kovin suurta vastausmäärää ei vielä ole näkynyt.

Niinpä mä käännyn teidän ruudun toisella puolella olevien puoleen ja kysyn suoraan: mitä jatkossa? Käykää klikkailemassa oma mielipiteenne tai kerro kommentissa ajatuksesi.

Vai jatkanko vain samaan malliin? Sitä sun tätä milloin sattuu.

6 kommenttia:

  1. Muo kiinnostais lukea sun mietteistä ja arjesta, mutta oikeesti luen mitä vaan mitä sä tänne kirjotat. Luin jossain, että sosiaalisessa mediassa ei niinkään seurata sen perusteella mitä ihminen tuottaa, vaan persoonallisuuden takia. MUsta tuntuu, että mitä tahansa mikä on sinua, niin halutaan lukea. Muo kiinnostaa tietää lisää susta ihmisenä, mutta myös sitä miten sinä näet maailmaa ja miten sinä sen koet. toivottavasti writers block loppuu jossain vaiheessa.

    http://papercraneintherain.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä! En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että ei sitä välttämättä seuraakaan eri aiheita vaan eri persoonia. Mutta kun mietin esim. mitä blogeja seuraan niin pitää yllättävän paljon paikkaansa. Mä koitan laittaa lähitulevaisuudessa jotain enemmän omaa ajattelumaailmaani avaavaa, kiitos! :)

      Poista
  2. Tuo kysely ei näy ainakaan minun mobiiliversiossani, joten en ollut edes huomannut sen olemassaoloa, kännykällä kun luen :) tosi vaikee kyllä sanoa että mitä haluaisin sun kirjoittavan koska kaikki sun tekstit on niin kiinnostavia ja mukavia lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos sulle! Joo mobiiliversiosta taitaa koko tuo sivupalkki jäädä näkyvistä, harmi juttu.

      Poista
  3. Tavallinen arki kiinnostaa. Voisit myös kertoa tapaamistasi ihmisistä, heidän persoonistaan, luonteenpiirteistään, miten eri kansallisuudet eroavat toisistaan vai eroavatko? Eli havainnoi ihmisiä ja heidän käytöstään. Odotamme innolla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kiitos Jansku! Tästä sainkin hyviä ideoita jatkoon, pistän korvan taakse!

      Poista