17.6.14

Tästä se lähtee

Yksi kuukausi, vain yksi kuukausi ja sitten mä oikeasti lähden. Olen lähdössä paikkaan, jota en tunne ja perheeseen, jota en ole kasvotusten tavannut puhumaan kieltä, jonka osaan melko hatarasti. O-ou, mihin soppaan mä olen lusikkani työntänyt?

No ei vaiskaan, mä en malta odottaa, että mun seikkailuni Ranskanmaalla alkaa! En malta odottaa, että saan tutustua uusiin upeisiin ihmisiin, nähdä ja kokea kaikkea uutta ja asua ulkomailla. Enkä malta odottaa, että kasvan ihmisenä ja aikuistun (mikä on kyllä suoraan sanottuna melko kliseinen ilmaus). Mä myös uskon ja toivon, että tästä tulee mun elämäni yksi parhaimmista vuosista.

























Ehkä jonkinnäköinen esittely olisi kuitenki tässä vaiheessa paikallaan. Olen siis Lotta ja lähdössä ensi kuussa Ranskaan, Alppien juurelle aupairiksi. Pääsin nyt keväällä ylioppilaaksi ja oli vihdoinkin aika toteuttaa mun pitkäaikainen haaveeni. Liityin aupair worldin sivustoille ja ennen kuin huomasinkaan oli mulla perhe ja lentoliput ostettuina.
    Koska mun lukion kursseihin pohjautuva ranskankielentaitoni on suoraan sanottuna melkoisen heikko, päädyin mä lähtemään Ranskaan. Toivottavasti tämän vuoden jälkeen voinkin hyvällä omallatunnolla sanoa, että osaan puhua sujuvasti ranskaa. Kielen lisäksi minua viehättää ranskalainen kuttuuri, ruoka ja elämäntapa.

Tästä blogista on siis vahvasti kehittymässä päiväkirjamainen lifestyle- tai fiilistelyblogi. Mä kirjoitan tänne kuulumisiani, kommelluksiani ja ajatuksiani aupairvuoteni varrelta. Yritän myös pitää ahkerasti kameraa mukanani, jotta saadaan mun höpötyksille kuvitusta.

























Eli tervetuloa matkalleni mukaan kaikki tutut ja tuntemattomat!  
                                                                                                                                         Kuvat: weheartit

8 kommenttia:

  1. Kuulostaa nii kivalle, ootko enne ollut Ranskassa? Mulla ihan sama tilanne: uusi maa, uusi kulttuuri ja perhe jonka kanssa olen vain skypetellyt ja puhunut puhelimessa. Lähtöön on kuitenkin vain kaksi viikkoa, niin nopeasti mennyt aika sen jälkeen kun sain tietää että Irlantiin olen menossa!

    Mukavaa juhannusta,
    Jaana infinnish.blogpost.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! Joo olen mä ollut Pariisissa ja Nizzassa, mutta tämä alue on ihan vieras, toistaiseksi :D Aika menee kyllä pelottavan nopeasti, munkin perhe varmistui jo reilu kuukausi sitten!

      Poista
  2. Hienoa!:) Mihin päin lähdet tarkalleen? Mä itse lähden elokuun ekalle viikolla vuodeksi Ranskaan, Alppien juurelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva sattuma! Lähdetkö myös aupparoimaan? Mä olen menossa lähelle Sveitsin rajaa ja Annecya, entäs itse?

      Poista
  3. Siistiä, joo lähden! Mä lähden Annecyyn! Olis kiva tutustua ja tehdä sitten paikanpäällä jotain yhdessä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin vaikka antaa mun spostin niin voidaan vaikka aluksi viestiä siellä!
      jjenskia@gmail.com

      Poista
    2. Jee hyvähyvä, meinasinki jo kysyä sitä :D Viestitellään...

      Poista